Toni's pizza, Groenkloof & voortrekkermonument - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Tiny Castermans - WaarBenJij.nu Toni's pizza, Groenkloof & voortrekkermonument - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Tiny Castermans - WaarBenJij.nu

Toni's pizza, Groenkloof & voortrekkermonument

Door: tinycastermans

Blijf op de hoogte en volg Tiny

16 April 2012 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hallo iedereen,

Zo er is al een weekend voorbij. Het gaat echt snel. Voor ik het weet ben ik al weer terug in het koude België. 3-5 graden is het daar nu heb ik gehoord. Arme sukkeltjes. Hier is het 26-28 graden. Zalig eej :D (ff iedereen jaloers maken :P ).
Zo wat heb ik allemaal dit weekend gedaan?

De vrijdag zijn we gaan eten bij Toni's pizza. Ze hebben hier echt de raarste pizza's die ge kunt vinden. Ik heb de pizza pesto gegeten. Raf zal nu wel erg jaloers zijn denk ik?) Die pizza had 3 verschillende soorten pesto's en dan nog een romige kaas erover. Heerlijk!!.

Zaterdag ochtend om 6u ben ik samen met Carlijn naar de boerenmarkt geweest. Dat is echt heel anders dan bij ons. Daar loopt iedereen met wat eten en koffie/chocolademelk rond de kraampjes rustig af te lopen. Daar heb ik ook wat lekkers gekocht en dingen geproefd. We zijn ook later op de dag naar groenkloof geweest. Dat is een park waar je kan hiken en mountainbiken tussen de dieren door. Ik heb daar verschillende dieren gezien waaronder zebra's en struisvogels (enge beesten trouwens). Jullie moeten maar de foto's bekijken. Dat was echt een toffe ervaring. Daarna zijn we naar het voortrekkersmonument geweest. De voortrekkers waren blanke "boeren" die Zuid-Afrika hebben veroverd. Hierbij zijn veel zwarten gesneuveld. Het monument is aan de voortrekkers gewijd. Het is geen mooi monument en ook erg wreed aangezien de voortrekkers als goden worden afgebeeld en de rest als slaven. Maar... het uitzicht van op die berg is echt prachtig. Dat was wel echt de moeite waard.

Zondag zijn we samen met alle nieuwe co-assistenten gaan lunchen en hebben we even rondgelopen op de markt bij hatfield. Daarna hebben we besloten om de in avond een BBQ te geven. Deze was erg leuk, we hebben lekker gegeten.

Maandag was dan de 1ste dag van de stage in steve biko acadamic hospital. Dat was eigenlijk papierwerk invullen en daarna waren we vrij om te doen wat we willen. Dus... met dit mooie weer zijn we maar gaan zwemmen :D Altijd leuk.

Morgen begint dan echt de stage. Op het einde van de week laat ik dan weer weten hoe alles is gegaan.

Groetjes vanuit Zuid-Afrika
Tiny
xx

  • 16 April 2012 - 15:43

    Raf:

    Ik wil fotos van de pizza pesto !

  • 16 April 2012 - 19:02

    Paps:

    die pizza ziet me er toch niet al te appetijtelijk uit

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tiny

Actief sinds 08 April 2012
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 6473

Voorgaande reizen:

11 April 2012 - 28 Mei 2012

Pretoria Kindergeneeskunde

Landen bezocht: