Ukutula & Pilanesberg - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Tiny Castermans - WaarBenJij.nu Ukutula & Pilanesberg - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Tiny Castermans - WaarBenJij.nu

Ukutula & Pilanesberg

Door: tinycastermans

Blijf op de hoogte en volg Tiny

24 April 2012 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hallo allemaal,

Zoals jullie al zien aan de titel, heb ik dit weekend weer spannende dingen beleefd. Zaterdag ochtend zijn we vertrokken met 6 mensen naar Ukutula. Dit is een leeuwenpark, waar men ook met de welpjes kan knuffelen en spelen. Dit was echt superleuk. Die kleine leeuwtjes vonden met name mijn broek heel lekker. Het was wel jammer dat alles zo kunstmatig was. Het zou echt fantastisch zijn om die dieren in het wild tegen te komen. Maar daar kom ik zo nog wel op.
Aan het einde van de dag zijn we richting pilanesberg gereden en hebben we overnacht in Hodge Podge Lodge. Blijkbaar was de natuur daar echt adembenemend, maar daar hebben we helaas niets van gezien :P. We arriveerden namelijk in het donker en de volgende dag vertrokken we weer om 5:00.

Om 6:00 in de ochtend ging Pilanesberg open. Dit is een park waar je door kan rijden en verschillende dieren kunt spotten. Je moet echt bij zonsopgang komen, want dan worden de dieren actief.. In de namiddag zijn ze wat luier :P
We waren nog maar pas in het park toen we rechts van ons verschillende olifanten in de verte zagen. Dat beloofde alvast een spannende dag te worden. En dat bleek ook zo te zijn want... nog geen kwartier later... kwam in ene keer Mufasa de straat over steken, vlak voor onze neus. Dat was echt fantastisch om te zien...

De hele dag zijn we verschillende dieren tegengekomen: giraffen, impala's, neushoorns, zwijntjes, wildebeesten, struisvogels, zebra's, verschillende gekke vogels waaronder Zazu...

Rond de middag zijn we ergens een uitgebreid buffet gaan eten zodat we er namiddag weer tegenaan konden gaan. Maar goed ook.. want 10 bochten later kwamen we in ene keer reusachtige olifanten tegen die midden op de weg stonden. Dat was ook wel even eng.. want als zo ene op de auto komt staan.. is het gedaan met rijden. Maar gelukkig bleven ze zo een 10m van ons weg en gingen daarna weer verder de struiken in.
Aan het eind van de dag zijn we dan weer terug naar pretoria gereden om goed te slapen.

Deze week en volgende week zijn er een aantal feestdagen waardoor we van donderdag tot volgende week dinsdag weg zijn. De volgende dingen staan op het programma (kunnen jullie alvast opzoeken wat het is): een watertocht te voet door een zijtak van de blyde river canyon, krugerpark en 2 dagen swaziland.

Tot volgende keer!

Groetjes
Tiny

• 24 April 2012 - 12:36

Paps:

Mooie foto's ... en neen ... je mag geen welpje mee naar huis brengen!

• 26 April 2012 - 07:10

Fakie:

Hakuna matata ...

what a wonderful phrase ...

Hakuna matata ....

wow jong, ge hebt uw eigen jungle collectie gemaakt.

met 1 welpje in de shakosh, ... kunde immers toch niemand kwaad doen. Africhten die handel (onvervulde dromen, die bij uw vriendje niet gepakt hebben .... )

ne persoonlijke bodyguard ... doet er mij aan denken ... ik zal u de strips van Toenga eens uitlenen, daar kunde nog iets van leren.

maareuhnmee .... studeert gij daar ook ? ^__^

Fakie gij, .... gij ... pretbederver, maakt maar dat ge niet bevriest in uw Belgisch weer

Trouwens,... het is hier alle dagen zon , zon , zon , goh ik snap niet dat ge zo ver gaat voor een tropisch klimaatje op te zoeken ... ... het oerwoud is altijd groener aan de overkant hé :)

geniet ervan!

Fakie