Drakensberg & Lesotho - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Tiny Castermans - WaarBenJij.nu Drakensberg & Lesotho - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Tiny Castermans - WaarBenJij.nu

Drakensberg & Lesotho

Door: tinycastermans

Blijf op de hoogte en volg Tiny

15 Mei 2012 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hallo iedereen,

Het is weer eventjes geleden... We hebben er weer een actief weekend van gemaakt. We zijn naar Drakensberg geweest en naar Lesotho.

Drakensberg is een lange keten van bergen. Wij hebben de amphitheatre beklommen afgelopen vrijdag. Dit een een bergtop die tot 3000 meter boven zeeniveau reikt. Gelukkig zijn wij op 2000 meter vertrokken :D. Anders zouden we er 3 dagen over doen, maar daar hadden we helaas niet de tijd voor. We hebben er een hele dag over gedaan. De klim was wel erg steil en ik was ook helemaal uitgeput toen ik bovenkwam. Maar dat was ik al snel vergeten door wat ik daarboven zag. Wat een uitzicht. Het is gewoon niet vast te leggen op foto's. Eenmaal boven hebben we geluncht met prachtig uitzicht en daarna zijn we verder gewandeld naar de Tegula falls. Helaas was er niet zoveel waterval te zien... het is hier nu herfst/winter en dan is er niet veel water meer. Het was wel fantastisch om te zien aangezien de afgrond recht naar beneden was 1km lang. Supereng om daar aan het randje te staan :D
Daarna zijn we weer naar beneden gegaan via een ijzeren ladder. Zolang ge niet naar beneden keek viel het allemaal reuze mee :D (Trillen dat ik deed op die ladder :P ). Eenmaal van de ladder af, was het nog een stukje lopen naar de auto. Dat was dan dag 1 in Drakensberg :D

De 2de dag zijn we naar Lesotho gegaan. Lesotho is een land dat volledig omsloten is door Zuid-Afrika (dus een land in een land :D ). Dit is één van de armste landen in de wereld. Het hostel waar wij verbleven steunt hier een lokaal schooltje om boeken en schrijfmateriaal te kopen. Daar zijn we eerst naartoe gegaan alwaar ik mijn bijdrage heb geleverd :D. Daarna zijn we weer gaan wandelen in de bergen richting grotten met muurschilderingen. Helaas is hier niet meer veel van overgebleven. De wandeling was wel de moeite waard. We kwamen veel kindjes tegen die voornamelijk zaten te smeken om snoep :D. Gelukkig hadden we wat snoep op zak en hebben we dit ook uitgedeeld. Bovendien waren ze ook heel blij met wat brood of een appel. Vervolgens zijn we naar een lokale bierbrouwerij geweest. Ik raad het alvast niet aan!!! Smaakt meer naar hout dan dat ge alcohol proeft :P. We hebben daar wel de plaatselijke bevolking wat meer leren kennen :P.
Als laatste zijn we dan naar een lokale "geneesvrouw" geweest. Dat was wel apart om te zien, zeker voor iemand die voor dokter aan het leren is in de moderne wereld. Zij geloofde dat sommige ziekten door kwade geesten veroorzaakt wordt en behandeld kan worden door met een stok te zwaaien (ja, ik kom heel sceptisch over, maar het viel eigenlijk nog wel mee. Zo onwetend zijn ze niet). Het was wel heel interessant om te zien hoe dat gaat in zo een arm land.

Zo dat was mijn weekend weer. Ik hoop dat jullie ook een tof weekend erop hebben zitten.

Tot de volgende


Groetjes
Tiny

  • 08 Juli 2012 - 10:49

    HELLO:

    Hello
    I saw your nice profile,and something motivated me to communicate with you,My Dear in your usual time may it pleases you to write me back in email address ( jenicaithamar@yahoo.com ) so that i can send you my pictures and also tell you more about myself.A friendship is the foundation build on other relative things to come.May God bless you as i wait impatiently to hear from you. Your lonely friend,
    jenica

    ( jenicaithamar@yahoo.com )

    Hello
    I saw your nice profile,and something motivated me to communicate with you,My Dear in your usual time may it pleases you to write me back in email address ( jenicaithamar@yahoo.com ) so that i can send you my pictures and also tell you more about myself.A friendship is the foundation build on other relative things to come.May God bless you as i wait impatiently to hear from you. Your lonely friend,
    jenica

    ( jenicaithamar@yahoo.com )

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tiny

Actief sinds 08 April 2012
Verslag gelezen: 1193
Totaal aantal bezoekers 6475

Voorgaande reizen:

11 April 2012 - 28 Mei 2012

Pretoria Kindergeneeskunde

Landen bezocht: